Yandex Metrica

Hamilelikte Yoga

05 Ocak 2017
Hamilelikte Yoga

Hamilelikte Yoga

Merhabalar, bu hafta dermokozmetika olarak bayanların hamilelik sürecini daha kolay bir şekilde geçirmesini sağlayacak rahatlama hareketlerinden söz edeceğiz. Gebeliğin son dönemlerinde meydana gelen rahatsızlıkların hafiflemesi ve gebeliğin getirdiği olumsuz durumların giderilmesi için başvurulan hamilelik yogası, sizleri rahat bir doğum sürecine hazır hissettirecektir.

Hamilelik Nedir?

Hamilelik, ortalama 40 hafta boyunca hem anne hem de baba adaylarının yaşadığı korkuyu, heyecanı ve mutluluğu bir arada geçirdiği en özel dönemlerden biridir.  Anne ve bebek arasında oluşan sevgi bağının her geçen gün daha fazla güçlenmesini sağlar.

Anne adaylarını bekleyen bazı olumsuz durumlar da vardır. Bu durumlar genellikle hamilelik ve lohusalık döneminde başlar. Karın büyümesi, sırt ağrısı, bel ağrısı, aşırı kilo alımı ve bunun gibi sorunlar zaman içerisinde duruş bozukluklarının meydana gelmesine neden olur. Bu sorunların oluşmasını engellemek ve daha rahat bir hamilelik süreci geçirmek için yoga yapmak en doğru yöntemlerden biridir.

Hamile Yogası Nedir?

Gebelik döneminde bayanlar için yapılan yoga, hem zihinsel hem de fiziksel olarak doğuma hazırlık sürecine alıştırmaya yardımcı olur ve bedeni sağlıklı tutar. Yoga hareketleri aktif bir şekilde vücudu dinç tutarken, sabah bulantısı ve halsizlik gibi semptomların yaşanmasını engeller.

Hamileyken Yoga Yapmanın Faydaları Nelerdir?

Doğuma hazırlık sürecinde hareket etmek oldukça önemlidir. Hareketsiz kalan vücutta duruş bozuklukları oluşur, duruş bozukları vücudun belli bölgelerinde ağrılara sebebiyet verir. Bunların yanı sıra bir de  ödem meydana gelmesi, eklem bölgelerinde şişliklerin oluşması ve bel boşluğunda meydana gelen çukurluk gebelik ve gebelik sonrasında kötü bir görünüme neden olur. Bu nedenle hamilelik sürecinde hareket etmek oldukça önemli ve gereklidir.

Yoga yaparken ayrıca doğru nefes alma teknikleri de, normal doğum sırasında işinize yarar. Doğumdan sonra da hamile yogasının faydalarını görmeye devam edebilirsiniz. Lohusa kilolarını daha çabuk vererek, vücudunuzu daha kolay toparlarsınız. Sırt bölgesinde oluşan gerginliklerin rahatlamasını sağlarsınız. Fakat hamile yogası yaparken karın ve sırt üstü hareketlerinde dikkatli olmalısınız. Kendinizi zorlamamalısınız.

Hangi Aylarda Hamilelik Yogası Yapılmalı?

Genellikle doktor kontrolü eşliğinde izin verilen hamile yogası, hamilelik sürecinin başlamasından, noktalanmasına haftalar kalana dek yapılabilir. Hamile yogası için en önemli dönem ilk üç aydır. Bazı kadınlar doktor tavsiyesi üzerine ilk aylarını yatarak geçirebilmektedir. Bu, kişilerin hamilelik yogası yapması oldukça sakıncalıdır. Hamilelik süreci normal gelişen kadınlar ise bu dönemde yaptıkları hareketler sayesinde ayaklarında meydana gelen ağrı ve krampların azalmasını sağlar. Egzersiz hareketleri, yoga öğretmeni olmadan tek başına yapmamaya özen gösterilmelidir Son olarak 10. ve 14. Haftalar arasında hamile bayanların yoga yapması önerilmez. Çünkü bu dönemler gebeliğin en kritik zamanıdır.

Yoga yapmak dışında vücudunuzun sıkı ve bakımlı durması için dermokozmetik ürünler kullanılabilirsiniz. Doğal bitki özleri ile üretilmiş bu ürünler kısa sürede vücudunuzun toparlanmasına ve sıkılaşmasına yardımcı olur. Lierac markası doğuma hazırlık ve doğum sonrası dönemlerine özel olarak ürünler üretmiştir. Dermokozmetika olarak önerdiğimiz Lierac ürünlerini sizler için sıraladık.

Facebook yorumları

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.